Güçlü Kurumsal Kimlik Unsurları

Girişimci veya başlangıç ​​olarak başladığınızda, kurumsal bir kimliğe sahip olmak birazcık kulağa hoş geliyor. Ama kelimenin seni caydırmasına izin verme. Şirketinizin dış dünya tarafından nasıl görüldüğünü ve amaç ve niyetle bir kimlik geliştirmeyi düşünmek son derece önemlidir. Ama kurumsal kimlik nedir? Kurumsal tasarım ile aynı mı? Ve işinizi sürdürülebilir başarı için belirleyen güçlü bir kurumsal kimlik nasıl yaratıyorsunuz? 'Kurumsal kimlik' adını duyduğunuzda, muhtemelen logolar, antetli kağıtlar ve kartvizitler düşünürsünüz - ve kesinlikle bunun bir parçasıdır. Kurumsal tasarımınız, tipik olarak bir şirketin görsel kimliğiyle ilişkilendireceğiniz şeylerdir. Bunlar arasında logolar ve sloganlar, renkler ve yazı tipleri, kırtasiye, el ilanları, web tasarımı, sosyal medya ve tüm bu unsurlar yer alır. Aynı zamanda ofis dekorunuz, çalışan kıyafetleriniz ve şirket arabalarınızı kapsayan araç giydirmeleri. Ancak, kurumsal kimlik tasarımdan daha fazlasıdır; Şirket olarak kim olduğunuzun ifadesidir. Dolayısıyla bir yandan bu kurumsal tasarım öğelerini, aynı zamanda kültürünüzü, değerlerinizi ve iç ve dış iletişiminizi de içerir. Kurumsal kimlik, marka kimliğinden de farklıdır. Bir çok uluslu şirketi ele alalım: Şirketin tek bir kurumsal kimliği var - bir logo, değerleri ve şirket kültürü. Logo tasarım kurumsal kimliğin başlangıcıdır.
Kurumsal kimliğiniz sadece tasarımdan daha fazlasıdır: kim olduğunuzdur. İçeride ve dışarda seni temsil eden her şeydir. Kurumsal kimliğin şekillendirilmesinde bir şirketin değerleri ve kültürü çok önemlidir. Google, eğlenceli bir ofis ortamına sahip olmanın efsanesi ve 2018'de en iyi kurum kültürüne sahip teknoloji şirketi seçildi. Ama bu, ofisteki dondurma kamyonları ve masa futbolundan daha fazlası ve esneklik, yaratıcılık alanı, paylaşılan değerler ve güven gibi şeyler içeriyor. Bir şirketin kültürü kendi liderliğinde politikalarında ve prosedürlerinde ve yaptığı her bir işe dahil olarak düzenlenir. Tüm bu vizyon ve amaç, temel değerleriniz, kültürünüz ve davranışınız - her şeyin sizin ve ekibinizin modellemesi olmalı, yaptığınız her şeye gömülmeli ve kurumsal tasarımınızda hayata geçirilmesi gerekiyor. Tasarımın geldiği yer burasıdır.
 Logo tasarım

Şirketinizin İnternet sitesi herhangi bir modern şirket ekosisteminin kalbinde yer almaktadır. Tüm içerik ve ürün bilgileriniz için bir merkezdir, tam kontrole sahip olduğunuz tek bir yer ve müşterilerinizin çoğu sonunda alışveriş yolculukları boyunca bir noktada sona erecekleri yerdir. Web sitenizden sonra, en önemli çevrimiçi platformların sosyal kanallarınız olması muhtemeldir. İster Facebook, Twitter veya Youtube, ister son moda ağa odaklanın, her kanalda tutarlı bir şirket resmi oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Sosyal medya hata affetmez. Bu konuda en çok tutarlı olmanız gereken platform sosyal medyadır.

Çevrimiçi materyaller üzerindeki tüm bu heyecan içinde, çevrimdışı dünyayı unutmamalıyız: bir fiziksel ürününüz varsa, ambalajlarınız, kupalar, el ilanları, kalemler ve diğer eğlenceli şeyler gibi herhangi bir mal ve pazarlama malzemelerinin hepsi kurumsal kimliğinize uymalı ve aynı zamanda tutarlı bir hikaye anlatmalıdır. Ambalaj en önemli unsurlardan biridir. Kurumsal kimlik taşıyan bir şirket olmak istiyorsanız, buna çok dikkat etmelisiniz. Birçoğumuz online işletmeleri yönetiyoruz, ancak bir noktada kuruluşunuzu büyütebilir ve uygun bir ofis alanı yaratabilirsiniz veya bir etkinliğin tanıtımını yapan bir sokak ekibiniz olabilir veya teslimatlar yapmanız gerekebilir. Kurumsal kimliğiniz fiziksel ofisinize veya mağazanıza uzanır; çalışanlarınızın ve şirketinizi temsil eden diğer kişilerin de kendilerini nasıl temsil ettiği gibi. Kurumsal bir kimlik geliştirmek, kategorinin kurallarına göre oynamak ve dikkatinizi dağıtacak şekilde karıştırmak arasındaki hassas bir dengedir. Rakiplerinizin kim olduğunu görmek için şu anda daha fazla araştırma yapın.

Logo tasarım çalışmalarınız da profesyonellikten vazgeçmeyin. Kaliteli tasarımlar için profesyonellerle çalışın.

Yorumlar